Teija lähettelee syöttejä, joihin on pakko tarttua. Luin kirjoituksesi oikein ajatuksen kanssa. Täällä maalla asuvana (tuhannen asukkaan taajamassa) ja verenperintönä urheiluseuratoiminnan sieluunsa imeneenä ihmisenä en osaa kuvitella mitään kynnyksiä seuraan liittymisessä. Olen luultavasti ollut urheiluseuran jäsen lähes vauvasta lähtien. Pienellä paikkakunnalla kaikki tuntevat lähes kaikki, joten asioista sopiminen lenkillä kylänraitilla treffatessa sujuu supsikkaasti. Jos asuisin kantakaupungissa urheiluseuran löytäminen olisi ollut hieman monimutkaisempaa.
Ymmärrys tulee joskus jälkijunassa. Jos seuran jäsenyyden vaatiminen tuo sellaisen tilanteen, että esim. SM-kisoissa sarjassani on vain kolme heittäjää ja seurattomuus lisäisi heittäjät vaikka kahdeksaan, toki minäkin kilpailisin mieluummin seurattomien seassa sijoituksista oikeasti taistellen.
Mutta se joukkue. Luin saappaanheiton sääntöjä kuin piru Raamattua. Kohdassa 10 (ennätykset) lukee ..."vain saman SEURAN edustajien heittämä tulos." Tosin tämä "piru" löysi kohdasta 7 kyllä tekstin "Joukkue- ja henkilökohtaisessa kilpailussa heittäjän on edustettava samaa YHTEISÖÄ." Omalta osaltani olen valmis muuttamaan mielipidettäni sellaiseksi, että ehdotan vain joukkuekilpailun vaativan seuran jäsenyyttä. Olkoonpa Saappaanheittoliiton päätös millainen tahansa, kohdissa 7 ja 10 pitäisi kaiketi lukea joko sana seura tai yhteisö. Minä olen vähän sellainen vänkyrä, ettei minulle riitä perusteluksi se, että "näin on ollut tai tehty aina".
Kun tuo ex-Ovara Teija tuon tiedon jo julkaisi uusiin maisemiin pomppimisestaan yhdessä Pirjon ja Tampin kanssa, on kiitosten aika. Kiihtelysvaaran Urheilijat on kiitollinen siitä pohjatyöstä, jonka te teitte lajin näkyvyydelle ja nosteelle täällä Ovarien tanhuvilla. Joukkueemme menestys oli mahtava. Sitä ei mitenkään voinut kuvitella keväällä ja kesällä joukkuejäseniä etsiessämme. Olisimme pitäneet teidät lainassa pitempäänkin, mutta yhteisöjen vaihtumiset ovat elämää. Onneksi uusiakin Ovaria on vähitellen löytymässä ihan täältä omalta paikkakunnalta. Ovarat jatkavat, mutta ilman sijoitustavoitteita. Uusi joukkue hankkii ensi kilpailurutiinia. |