Rattoisan mukava kisapäivä sai arvoisensa päätöksen, omalta kohdaltani.
Matka Kuopiosta suijui rattoisasti Monosen Velin kanssa jutessa niitä näitä ja samalla ihasteltiin kevättalven kauneinta päivää.
Velin mopo odotteli Leppävirran Nesteellä ja minä ajelin aivan mopon viereen ja auttelin tavaroita Velin mopon kyytiin. Huomasin myöskin että pari poliisiautoa oli viettämässä kahvituntiaan Nesteellä
No samalla hetkellä kun olin jo pois lähdössä, jeparit myöskin lopettelevat kahvi paussiaan.
Yksi nuoremmista poliisista lähtee kävelemään kaunista autoani kohden. Arvasin että häntä ei niinkään kiinnosta Kuopion tulokset, vaan minä ja ajopelini.
Ajokortti ja rekisteriote oli ensimmäinen pyyntö ja sitten pilli suuhun, vaikka maksani polttaa alkoholia hitaasti, mutta eilinen leijonamieli enää tuskin vaikuttaa, ilmeisesti oli nollat koska ei mitään virkkanut. Teipillä laitettu takalamppu varmaan sai huomion kiintymään, koska kyseessä ei ollut naispoliisi, vai oliko hän niitä miehiä, tuskin.
Rekisteriotetta tutkituaan aikansa huomasi että auto olisi pitänyt katsastaa viimeistään eilen 20,3 Kohtelias pyyntö heidän autonsa takapenkille oli seuraava vaatimus. No siinä vanhempi ei niin virkaintoinen konsaapeli vähän niinkuin anteeksi pyydellen kyseli niitä näitä.
Minäkin tyhmänä kysyin, "jos olisi ollut hienompi auto olisitteko tulleet tekemään lähempää tuttavuutta.. Oli kuulema herättänyt ulkonäkö (auton toivottavasti) huomion. no sitten poliisi kysyi onko autossa jarrut ja valot kunnossa, sanoin käykää kokelemassa, sanoin. poliisi kysyi onko avaimet paikallaan, sanoin että on, ei sitä kukaan kuitenkan varasta.. No ei he kuitenkaan menneet testaamaan.
Ammattini hyviä puolia on pieni palkka, niin ei voi tulla kovin isoa sakkojakaan. 80 euroa he kirjoittivat lieventävänä asiana oli päivänvanha katsatus ajan umpeutiminen. Poliisit vielä kyselivät, kohta rengas savotta alkaa, sanoin ei siitä minun kukkaro paljon paksune, omistajat voivat kyllä rueta suunnitelemaan uusia honkahuviloita.
Poislähtiessä tietenkin kiitin kohteaasti huomion osoituksesta näillä sanoilla. Kiitos että voin pelastaa päivänne.
Ajetelkaa sain olla hyvän auton kyytissä, tosin seisovassa autossa lähes 10 minuuttia. Kyllä siitä hyvästä jo maksaa 80 euroa |